Η Ιστορία των Ελληνικών Software Houses για Home Micros μέχρι τις αρχές '90

Άβαταρ μέλους
arislab
Amstrad Plc. Owner
Amstrad Plc. Owner
Δημοσιεύσεις: 303
Εγγραφή: Τρί Μάιος 06, 2014 2:16 am

Η Ιστορία των Ελληνικών Software Houses για Home Micros μέχρι τις αρχές '90

Μη αναγνωσμένη δημοσίευσηαπό arislab » Τρί Δεκ 13, 2016 12:32 am

Ελληνικά Software Houses των δεκαετιών ’80-90’ για 8bit και 16bit Home Micros


Από τις αρχές της δεκαετίας του 80 αρχίζει μαζι με την έλευση του Home computing (δηλαδή την εμφάνιση του Η/Υ σε κάθε σπίτι) έχουμε ταυτόχρονα και την εμφάνιση των video games. Βλεποντας αυτή την έξαρση των video games στους Home micros, κανουν τα πρωτα τους δειλά βήματα κάποια ελληνικά gaming software houses. Έτσι δημιουργούνται στη χώρα μας κάποιες εταιρείες με μεράκι και όραμα να διεκδικήσουν και εκείνες ένα μικρό μερίδιο από την πίτα του 8bit -gaming.
Ενδεικτικές εταιρείες στο χώρο αυτό -για εμας που η μόνη μας ενημέρωση τότε ήταν ο «ειδικός τύπος» (Pixel, Micromad, Sprite κ.α) – ηταν η Acocsoft , η Cosmon Software, η PIM, η μ-ιδέες και η Civildata. Κάποιες από αυτές ασχολήθηκαν αποκλειστικά με το gaming (όπως η Αccocsoft) κάποιες με εφαρμογές και εκπαιδευτικά προγράμματα (όπως η PIM) και κάποιες άλλες και με τα δύο (όπως η Cosmon Software). Λιγότερο γνωστές σ’εμας τους απλους χρήστες των 8bit ήταν κάποιες όπως οι μ-ιδέες και η Civildata οι οποίες ασχολήθηκαν με την ανάπτυξη εμπορικών εφαρμογών για επιχειρήσεις, λογιστήρια και μηχανικούς. Σημαντικό ειναι ν’αναφερθεί πως στην παραγωγή-ανάπτυξη ελληνικών προγραμμάτων δεν ασχολήθηκαν αποκλειστικά μόνο software houses αλλά και ο ίδιος ο ειδικός τύπος. Ετσι μεγάλοι εκδοτικοί οίκοι όπως για παράδειγμα η Compupress (με την βοήθεια freelancer προγραμματιστών) ανέπτυξαν κάποια προγράμματα και εφαρμογές για τους 8μπιτους υπολογιστές.
Θα δούμε λοιπόν κάποιες απο τις γνωστότερες Ελληνικές εταιρείες πληροφορικής που ασχολήθηκαν με την γενιά των 8bit καθώς επίσης και κάποιους απο τους δημιουργούς-προγραμματιστές που σημείωσαν εμπορική επιτυχία τις δεκαετίες 80’-90’.


COSMON SOFTWARE (COSMON ΕΠΕ)

Στο πρώτο review εταιρειών, θα ασχοληθούμε με την Cosmon Software.


Εικόνα


H Cosmon software, θυγατρική της COSMON Ε.Π.Ε., ειναι ενα ελληνικό software house που ξεκίνησε την πορεία του γύρω στα μέσα του 1985. Στις αρχές εφτιαχνε παιχνίδια και εμπορικές εφαρμογές για 8μπιτους υπολογιστές (Spectrum, Amstrad) και αργότερα προχώρησε στην ανάπτυξη προγραμμάτων για IBM PC συμβατούς. Δεν περιορίστηκε όμως μόνο εκεί, γιατί ειχε και ειδικό τμημα αναπτυξης custom εφαρμογων αναλογα με τις ανάγκες της εκάστοτε επιχείρησης (Custom Homemade Software).
Σήμερα η KOSMON ltd (όπως ονομάζεται)αναπτύσει εφαρμογές για Call centers και παρέχει τηλεπικοινωνιακο εξοπλισμό σε επιχηρήσεις.


Εικόνα


Το κυριότερο προτέρημα των εφαρμογών και των παιχνιδιών που ανέπτυξε τότε η COSMON ήταν οτι ο χρήστης είχε πρόσβαση στον πηγαίο κώδικα. Δηλαδή όλα της τα προγράμματα ήταν «ΞΕΚΛΕΙΔΩΤΑ», κατι ιδιάιτερα λειτουργικό και επιμορφωτικό για μερικούς όπως εγώ που ασχολούμασταν με τον προγραμματισμό. Επιπλέον στο listing του προγράμματος, υπήρχαν εντολές REMark (σχολίων) που εξηγούσαν την λειτουργία της κάθε ρουτίνας (Procedure/Function) του προγράμματος
Ενα άλλο χαρακτηριστικό της Cosmon ήταν η πολύ καλή ποιότητα κασσέτας που συνόδευε το εκάστοτε πρόγραμμα. Κασσέτες με μεταλικά καρουλάκια όπως και το διαφήμιζε άλλωστε. Τα μεταλικά καρουλάκια προστάτευαν την ταινία και κατα συνέπεια τα δεδομένα της κασσέτας απο άλλες μαγνητικές εκπομπές. Σ’αυτο το σημείο πρέπει ν’αναφερθει πως τόσο καλή ποιότητα κασέττας δεν συναντάμε σ’αλλα εγχώρια είτε πολύ συχνά και σε ξένα software houses.
Κάθε πρόγραμμα της συνοδευόταν με αναλυτικές οδηγίες οι οποίες δεν περιοριζόντουσαν μόνο στον τρόπο φορτώματος του προγράμματος, αλλα εξηγούσαν εκτενέστερα το πρόγραμμα και ειδικά στις περιπτώσεις προγραμμάτων όπως το “ΑΡΧΕΙΟ” και “ΠΡΟΠΟ” υπήρχαν οδηγίες τύπου demo του προγράμματος, κάτι σαν quick-guide.


Εικόνα Εικόνα


Βασικός προγραμματιστής της, εκείνος δηλαδή που ανέπτυξε όλα τα παιχνίδια και προγράμματα στις πλατφόρμες των 8bit ήταν ο Γιώργος Ηλ. Αράπογλου.



Γιώργος Ηλ. Αράπογλου (Cosmon Ε.Π.Ε.)


Πολύ συχνά βλέπαμε το όνομά του να φιγουράρει κάθε φορά που πατούσαμε την εντολή list στα προγράμματα της cosmon είτε στον Amstrad είτε στον Spectrum.


Εικόνα Εικόνα


Ο Αράπογλου όμως δεν ήταν μόνο πργραμματιστής στην cosmon, αλλα ταυτόχρονα υπήρξε συντάκτης και αρχισυντάκτης στα περιοδικά του ειδικού τύπου “ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ & COMPUTER” και “MICROMAD” αντίστοιχα όπου και εκεί συναντούσαμε πολλά απο τα προγράμματά του, άλλοτε εκπαιδευτικά...


Εικόνα


και άλλοτε παιχνίδια...


Εικόνα


Το όνομά του είναι άρρηκτα συνδεδεμένο με το περιοδικό Micromad γιατι εκτός απο Αρχισυντάκτης στα πρώτα τευχη του, στην πορεία υπήρξε Υπεύθυνός Παραγωγής και Διευθυντής Συνταξης του περιοδικού.


Εικόνα


Ορισμένα απο τα προγαμματα που ανέπτυξε για λογαριασμό της Cosmon είναι :
• Πρωθυπουργός της Ελλάδας
• Ζωδια και Βιόρυθμοι
• Μάθε τον χαρακτήρα σου
• Ναυμαχία
• Ναυάγιο στην Σελήνη
• Αντιμέτωποι με την Ραδιενέργεια
• Προπό 1 και 2
• Αρχείο 1 και 2
• Τάβλι
• Προϋπολογισμός Εσόδων-Εξόδων
• Ημερολόγιο – Σημειωματάριο
Επιπροσθέτως σαν προγραμματιστής έχει εκδόσει 2 βιβλία για Spectrum και Amstrad με 60 ολοκληρωμένα προγράμματα το καθένα.

Εικόνα Εικόνα


Εικόνα


Acocsoft


Εικόνα

Η Acocsoft ηταν μια εταιρεία η οποία δεν ήταν «εν τη γενέσει» software house. Ο ιδρυτής της Κώστας Β. Κωνσταντόπουλος, αρχιτέκτονας στο επάγγελμα, μαζί με το τεχνικό του γραφείο, απόφασίζει τον Μάϊο του 1985 ν’ανοιξει στο Χαλάνδρι το πρώτο computer shop με το όνομα ACOC.


Εικόνα


Το 1986, η ACOC εκτός από εμπορία Η/Υ ξεκίνησε να φτιάχνει εξειδικευμένα προγράμματα για αρχιτέκτονες και μηχανικούς. Ετσι η ιδέα, της ανάπτυξης και της παραγωγής προγραμμάτων για τους home micros (Amstrad 464 και 6128 στην αρχή) γεννήθηκε μέσα στο μαγαζί φτιαχνοντας προγράμματα για λογαριασμο των πελατών τα οποία αφορούσαν εκδοση οικοδομικής άδειας, spreadsheets, αρχεια, φορολογικά και έκδοση παραστατικών για καταστήματα.


Εικόνα


Στις αρχές του 1987 τολμά να μπει στον χώρο της ανάπτυξης των παιχνιδιών οπου ο ανταγωνισμός ήταν ιδιαίτερα οξυς από τις ξένες εταιρείες, φτιάχνοντας παιχνίδια για ΑMSTRAD και αργότερα για SPECTRUM και COMMODORE.
Η Acocsoft δεν είχε κάποια σταθερή ομάδα ανάπτυξης παιχνιδιών-προγραμμάτων και ο λόγος είναι γιατι πέρα από τους 4 σταθερούς εργαζόμενούς της, δούλευε πολύ με freelancers (εξωτερικούς συνεργάτες), νεά παιδια ηλικίας 15 έως 25 χρονών. Οι αντιπροσωπευτικότεροι εξ’αυτών που συναντάμε πολύ συχνά και στις εισαγωγικές οθόνες των παιχνιδιών ήταν οι Γιάννης Γκίνης, Νίκος Γλυκός, Γιώργος Ξηλωμένος και Νίκος Εγγλέζος.


Εικόνα


Με την δημιουργία των «κλειδωμάτων» στα παιχνίδια ασχολήθηκε ο Βασίλης Τερζόπουλος, ενώ με τις μακέτες, τα εξώφυλλα και τις διαφημίσεις-αφίσες τον σχεδιασμό έκανε ο Πέτρος Βλαχουτσάκος, γνωστός σχεδιαστής κόμικ και ζωγράφος.


Εικόνα


Όταν ένα παιχνίδι ενός freelancer προγραμματιστή έφτανε στην Acocsoft παιρνούσε απο κάποια στάδια ρετουσαρίσματος, δηλαδή αλλαγές σε sprites γραφικά και χρώματα (εκτός απο σενάριο) μπαίνανε εισαγωγικές οθόνες, βελτίωση στον κώδικα για ταχύτητα και τέλος ο antibugging έλεγχος.
Άλλο ένα χαρακτηριστικό των παιχνιδιών της Acocsoft ήταν το χιούμορ. Γι’αυτό και κατα την διάρκεια του παιχνιδιού συναντάμε καποιες ατακες όπως «μας κούφανες μεγάλε», «θα μας φάνε οι μύγες» κ.λ.π.


Εικόνα Εικόνα Εικόνα


Αξιοσημείωτο είναι οτι στις αρχές, η Acocsoft αντιμετώπισε πρόβλημα στην διανομή των παιχνιδιών. Ο λόγος ήταν οτι τα computer shop αντιμετωπίσανε το ελληνικό gaming software με επιφυλακτικότητα και ψυχρότητα, έτσι οι παραδώσεις στις παραγγελίες των παιχνιδιών πραγματοποιούνταν πόρτα-πόρτα απο τους ίδιους τους υπαλλήλους της Acocsoft.


Εικόνα Εικόνα


H Αcocsoft είναι ένα ελληνικό software house που εξελίχθηκε και ωρίμανσε μέσα από την αγορά της πληροφορικής, και αυτό φαινεται από την ποιότητα των παιχνιδιών στις αρχες της πορείας της…και στο τέλος. Τα γραφικά στα παιχνίδια γίνανε με την πάροδο του χρόνου ποιο λεπτομερή και με περισσότερα χρώματα. Χαρακτηριστικό παράδειγμα της αντίθεσης είναι «Η Μύγα» και «Ο Τοίχος». Στο μεν πρώτο τα γραφικά και το σενάριο του παιχνιδιού είναι πολύ απλοϊκα, το collision detection δεν έχει καμμία συννοχή με τα sprite που συμμετέχουν, ενώ στο δεύτερο (ο Τοίχος) τα γραφικά και τα χρώμματα (όπως και το σενάριο) «κτυπάνε στα ίσα» παιχνίδια ξένων εταιρειών.


Παιχνίδια που ανέπτυξε η Acocsoft είναι :

1) Ο DAK-NAF (1 KAI 2)
2) Η ΚΑΡΜΑΝΙΟΛΑ
3) Η ΠΑΣΙΕΝΤΖΑ
4) Η ΤΡΙΑΝΤΑΜΙΑ
5) ΤΟ ΧΑΟΣ
6) Η ΜΑΣΚΑ
7) Η ΣΚΟΛΟΠΕΝΔΡΑ
8) MS DAK-NAF
9) ΟΙ ΑΣΠΑΛΑΚΕΣ
10) Ο ΤΟΙΧΟΣ
11) Η ΠΕΡΙΠΕΤΕΙΑ

..ενώ κάποιες από τις home made εμπορικές εφαρμογές :

1) Αρχείο (1 και 2)
2) Acocalc
3) Acocmail
4) Οικοδομική Άδεια


PIM Software ΕΠΕ


Με μικρότερη πορεία στην αγορά της Ελληνικής πληροφορικής είναι η PIM Software. Παρ’ότι υποστηρίκτηκε λίγο περισσότερο απο τα Computer Shops σε σχεση πάντα με της προηγούμενες 2 εταιρείες του χώρου. Η υπαρξή της στις βιτρίνες κάποιων βαρύγδουπων computer shops της οδού Στουρνάρη, της λεγόμενης Ελληνικης Sillicon Valley της δεκαετίας του ΄80.


Εικόνα


Το όνομά της, ΠΙΜ όπως και προφέρεται, προκύπτει απο τ’αρχικά Παιδαγωγικό Ινστιτουτο ΜικροΫπολογιστών και η επιτυχία της (έστω και μιρή) βασίστηκε στο οτι ήρθε να καλύψει το κενό τον προγραμμάτων που αφορούσαν την (ελληνική) δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Ο Βασικότερος της συντελεστής και πρόεδρος της PIM o κος Γιώργος Δεσπότης. Τα προγράμματα που ανέπτυξε ήταν ως επι το πλείστον εκπαιδευτικά και βασιζόντουσαν σ’επίπεδα γνώσεων και στην τρέχουσα ύλη της της εκάστοτε τάξης.


Εικόνα


Προγράμματα που αναπτύχθηκαν απο την PIM στις 3 πιο γνωστές πλατφόρμες των 8bit (Amstrad, Spectrum, Commodore) ήταν:
1) ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ (Γυμνασίου και Λυκείου)
2) ΧΗΜΕΙΑ (Γυμνασίου και Λυκείου)
3) ΦΥΣΙΚΗ (Γυμνασίου και Λυκείου)
4) ΕΚΘΕΣΗ
5) ΑΓΓΛΙΚΑ (εκμάθηση γλώσσας – Επίπεδα : Αρχάριοι / Προχωρημένοι)
Εκτός των εκπαιδευτικών προγραμμάτων, η PIM ανέπτυξε και ένα text-adventure βασισμένο στην ελληνική μυθολογία. Τ’ονομα του «ΗΡΑΚΛΗΣ» και προγραμματιστής του ο Δημήτρης Δοτσος.

Εικόνα


Εικόνα


Η PIM εκτός όμως απο τα προγράμματα της, έγινε γνωστή στο ευρύ κοινό για άλλους 2 λόγους. Ο πρωτος λόγος, ως το πρώτο Ελληνικό Software house που οδηγησε στα δικαστήρια computer shop για παράνομη διανομή και πώληση πειρατικών αντιγράφων των προγραμμάτων της.
Ο Δεύτερος, οτι πέρα απο τo homemade software ήταν αντιπρόσωπος και επίσημος διανομέας ξένων software houses και πολύ συχνα αναλάμβανε τις μεταφράσεις των οδηγιών των παιχνιδιών στα Ελληνικά.


Εικόνα
Εικόνα



Micropolis


H Micropolis AEBE υδρίθηκε το 1983 απο τους Άκη Καραϊωσηφίδη και Γ. Φαλδάμη. Η ιδέα ξεκίνησε απο τον πρωτομαστορά της Α. Καραϊωσηφίδη, διπλωματούχος Πολιτικός Μηχανικός του ΕΜΠ και Προγραμματιστής, έφτιαχνε προγράμματα εξειδικευμένα για Μηχανικούς του 1kb σε υπολογιστές Oric. Πιστευε όμως πως το software μόνο, δεν έφτανε και ειδικότερα όταν απευθυνόταν σε Μηχανικούς αρχάριους ως προς τους Η/Υ.
Το Micropolis είχε 2 βασικούς στρατηγικούς πυλώνες. Ο Πρώτος ήταν «οι ολοκληρωμένες μηχανογραφικές λύσεις» δηλαδή πρόγραμμα μαζί με το μηχάνημα (Η/Υ) έτσι ωστε να είναι «ready to use”. Ο δεύτερος είναι η τοποθεσία που εγκαταστάθηκε η επιχείρηση. Ήταν κοντά στο Εθνικό Μετσόβειο Πολυτεχνείο» βασικο πλεονεκτημα για να προσεγγίσει τους νέους και φοιτητές μηχανικούς. Το Micropolis ήταν το 1ο computershop στην οδό στουρνάρη, την Ελληνική Sillicon Valley όπως την χαρακτηρίζουμε μέχρι τις ημέρες μας. Την πρωτοπορία του Micropolis την ακολούθησαν και άλλα καταστήματα που μετακινήθηκαν σ’εκεινο το σημείο.
H Micropolis AEBE εκτός των προγραμμάτων για μηχανικούς, ανέπτυξε Εκπαιδευτικά προγράμματα για τους υπολογιστές AMSTRAD και SPECTRUM βασισμένα αυστηρά στην ύλη των σχολικών βιβλίων εκείνης της εποχής. Ισως τότε προέκυψε η δικαιολογία για πολλούς πιτσιρικάδες να ζητάνε απο τους γονείς τους Η/Υ με σκοπο να τους βοηθήσει στα μαθήματα. Βασικός της Προγραμματιστής σ’αυτα τα εκπαιδευτικά βοηθήματα ο Τ. Φουσέκης και για τα βοηθήματα του ORIC ο Ε. Λυμπεροπουλος. Τα εκπαιδευτικά προγράμματα της Micropolis ακολουθούσαν πιστα και ιεραρχικά την σχολική ύλη των τάξεων Γυμνασίου/Λυκείου. Ορισμένα προγράμματα που ανέπτυξε η Micropolis ΑΕΒΕ :
Βοηθήματα Ι και ΙΙ για Oric


Εικόνα


Φυσικη Α Λυκειου [Spectrum]
Στατιστικη [Spectrum], Λεξικό
Το Micropolis εκτός απο SW House και computer shop αποτέλεσε για τον κ. Καραιωσηφίδη το κλειδί για να αποκτήσει την αντιπροσώπευση της Amstrad στην Ελλάδα και να γινει Εκδότης σε 3 έντυπα του ειδικού τύπου («ο Κόσμος του AMSTRAD”, “Micromad”, “Πληροφορική&Computer”).

....The «underdogs» of 8bit micros greek software


Εικόνα Εικόνα


Η ROM Ψηφιακή είναι από τις μακροβιότερες εταιρείες πληροφορικής. Ο χαρακτήρας της εταιρείας ηταν προσανατολισμένος στο σχεδιασμό και την κατασκευή hardware περιφερειακών home micros παραλληλα είχε αναλάβει την διανομή προγραμμάτων/παιχνιδιών μικρότερων software houses αλλα και freelancers. Η ROM Ψηφιακή ξεκίνησε τα πρωτα της βήματα μεσα απο το «Computer Club Shop” και αποτέλεσε τον στοχο της υλοποίησης του computershop, homemade hardware περιφερειακών για τους δημοφιλέστερους home micros.


Εικόνα


Εκτός όμως απο την υποστήριξη μικρότερων sw houses η Rom ψηφιακη ανεπτυξε διαμέσου της θυγατρικής της ROMSOFT δικα της προγραμματα και παιχνίδια. Ορισμένα απο αυτά είναι :
1)Κόμπος (ένα παιχνίδι λογικής και συνδιασμού λέξεων
2) Παπάς (ένα παιχνίδι με τράπουλα)
3) Προπο
4) Πίνακες
5) Στατιστική

Εικόνα


Τέλος ένα αξιολογο και καινοτόμο (για την εποχή του) πρόγραμμα που ανπτύχθηκε απο την ROM Ψηφιακή (ROMSOFT) είναι το AIR NAVIGATION.


Εικόνα


Το AIR NAVIGATION δεν είναι ενας εξομοιωτής πτησης όπως θα περιμέναμε να δουμε αλλα ένας εξομοιωτής αεροναυτιλίας. Το πρόγραμμα είναι φτιαγμένο ελεγκτες εναέριας κυκλοφορίας και όλα τα χαρακτηριστικα του εντοπίζονται στον Ελληνικό χώρο. Το παιχνίδι ξεκινάει ζητώντας μας καποιες «τεχνικές» τιμές τις οποίες πρέπει να δώσουμε με την βοήθεια του manual (συντεταγμενες αεροδρομιου και πτήσεις,καιρικές συνθήκες κλπ.) Το πρόγραμμα δεν αποβλέπει στο να γίνει flight simulator αλλα σκοπός του είνα να μυησει τον χρηστη στα μυστικά και στους τεχνικούς όρους της αεροναυτιλίας.



Lavirintos Software


Εικόνα


Αλλο ένα software house οπου την διανομή των προγραμμάτων του είχε αναλάβε η Rom Ψηφιακή είναι η Lavirinthos Software. H Lavirinthos έγινε γνωστή στους 8μπιτους για 2 αξιόλογα προγράμματα που ανέπτυξε για Amstrad CPC, την A-BASE και την γλώσσα προγραμματισμού Label Basic.
H A-Base είναι ένα πρόγραμμα αρχειοθέτησης οτιδήποτε είδους στοιχείων με πολλές ευκολίες, μεγάλη χωρητικότητα και ταχύτητα (Random Access). Μπορούμε δηλαδη να δημιουργήσουμε κάποιο αρχείο, να ορίσουμε πλήθος εγγραφών και ονόματα πεδίων αλλα η μεγάλη του πρωτοπορία για την τότε εποχή είναι οτι μπορούσαμε να ορίσουμε αριθμητικές πραξεις μεταξύ των πεδίων. Ετσι μπορούσαμε πολύ ευκολα για παράδειγμα να σχεδιάσουμε ένα πρόγραμμα μισθοδοσίας ή ένα λογιστικό υπολογισμού εσόδων εξόδων. Κατι το οποίο αν αναλογιστεί κανείς τετοιες λειτουργίες συμπεριελάμβαναν οι μεγάλες βάσεις δεδομένων στα PC όπως η dBase IV.
Άλλη μία αξιόλογη δημιουργία της Lavirinthos Software ήταν η δημιουργία ενος περιβάλλοντος ανάπτυξης προγραμμάτων, την γλώσσας προγραμματισμου LABEL BASIC για Amstrad CPC. H Label Basic φτιαγμένη εξ’όλοκληρου απο εναν έλληνα προγραμματιστή, μας έδινε την δυνατότητα να γράφουμε τα προγραμματα μας χρησιμοποιόντας labels αντί για αριθμούς γραμμής. Μια αντιπαραβολή της δομής του προγράμματος ακολουθεί παρακάτω :



Locomotive Basic (native)

10 PRINT ”Hello KA Plus”
20 GOTO 10

LABEL BASIC

MAIN:
PRINT ”Hello KA Plus”
GOTO MAIN




Ο χρήστης μπορούσε να χρησιμοποιήσει οποιονδήποτε editor κειμενου ο οποίος αποθήκευε ASCII χαρακτήρες ή να επιλέξει τον editor με τον οποίο συνοδευόταν. Εκτός απο τον editor η label basic ηταν εφοδιασμένη με έναν converter-compiler (που έιναι και το βασικό πρόγραμμα) ο οποίος αναλάμβανε να μετατρέψει τα προγράμματα απο label μορφή σε Locomotive Basic και το αντίστροφο.



Εκδοτικοί Οίκοι (Compupress/Ανάδραση)


Πέρα απο τα κατεξοχήν ελληνικά SW houses και τα computer shops με τα home/custom made ελληνικά προγράμματα δειλες απόπειρες έκαναν και οι εκδοτικοί οίκοι του ειδικού τύπου οι οποίοι ανέλαβαν την διάθεση προγραμμάτων freelancer ελλήνων προγραμματιστών
Αξιόλογη και με μεγάλη επιτυχία ήταν της Compupress με το HITPACK13 του Δημήτρη Τζωρτζάκη για τους Amstrad CPC με FDD.


Εικόνα


Το πρόγραμμα κυκλοφόρησε στην αγορά τον Σεπτέμβρη του 1987 και ειχε ενα μεγάλο πλεονέκτημα που το έκανε πολύ γρήγορο, ήταν γραμμένο εξολοκλήρου σε γλώσσα μηχανής Z80. Συμφωνα με επιθυμία του ίδιου του προγραμματιστή (και κατα δήλωση του πως για κάθε κλείδωμα υπάρχει το αντίστοιχο σπαστήρι) το εν λόγω πρόγραμμα κυκλοφόρησε τελείως ξεκλειδωτο και εκτός του manual που το συνόδευε, υπήρχε και ένα δευτερο βιβλιο με την ανάλυση όλων των ρουτινων του προγραμματος σε γλώσσα μηχανής.


Εικόνα


Το πρόγραμμα λόγω της επιτυχίας του, κυκλοφόρησε και σ’επομενη εκδοση ή upgrade της 1ης (version 2.1) με σημαντικη διαφορα απο την 1η, οτι μπορούσε να εκτυπώσει απευθείας στο δελτίο του προπό αντί στο χαρτί του εκτυπωτή που είχε στην πρώτη. Την ίδια επιτυχία ακολούθησε μετα απο λίγο καιρό και η έκδοση για IBM συμβατούς με το όνομα «Ηλεκτρονικό Δεκατριάρι».


Εικόνα


Αξιζει εδω να σημειωθούν δυο πράγματα, πρώτον το HITPACK 13 είναι η δεύτερη επιτυχία του Δ. Τζωρτζάκη, η πρώτη ήταν ενα πρόγραμμα αστρολογίας για Amstrad CPC,


Εικόνα


και κατα δεύτερον το Hitpack 13 ήταν το μηλο της έριδος στις δικαστικές αίθουσες για ενα ακόμα πρόγραμμα που βρέθηκε στο στόχαστρο της πειρατείας.


Αναδραση


Εικόνα


Άλλος ένας εκδοτικός οικος που συνέβαλλε στην διάδοση του ελληνικού sw αλλα και υποστήριξε με ζήλό δημιουργιές ανεξάρτητων προγραμματιστών (Freelancers) είναι οι Εκδόσεις Ανάδραση. Μέσα από τα 3 περιοδικά του ειδικού τυπου «Η Ελληνική πλευρά του Amstrad» , «Η Ελληνική πλευρά των Personal Computers» και το «Sprite», ανέλαβε την προώθηση και πώληση ανεξάρτητων παραγωγών από freelancers προγραμματιστές διαμέσου των Ελληνικών Ταχυδρομείων. Ορισμένα από αυτά ήταν:
1) Πακέτο Στατιστικής
2) Sea Warrior (παιχνίδι στρατηγικής, εξ’όλοκλήρου γραμμένο στην Laser Basic της γνωστής OCEAN και με ανοιχτο πηγαίο κώδικα)
3) Mini Word Processor
4) Πελάτες – Αποθήκη – Προμηθευτές
5) Ανάλυση Μετατροπές Μονάδων
6) Γενικό Αρχείο – Διευθυνσιογράφος.

Εικόνα



ACC Software (Athens Computer Center Software)


Η «μόδα» της εποχής των ελληνικών computer shop, τα ήθελε εκτος απο την εμπορεία Η/Υ, να αναπτύσουν inhouse προγράμματα και εφαρμογές. Απο αυτήν την μόδα πέρασε και το Athens Computer Center ή αλλιώς A.C.C. Shop το οποίο με την σειρά του δημιούργησε μια σειρα εμπορικών εφαρμογών αλλα και μια σειρά εκπαιδευτικών για τον ZX Spectrum 48k.
Οι εμπορικές στοχευαν στην παρακολούθηση της επιχείρησης :
1) ΠΕΛΑΤΕΣ (Πελατολόγιο)
2) ΑΠΟΘΗΚΗ (κίνηση εμπορευμάτων)
3) ΑΡΧΕΙΟ (Παραμετρική Βάση Δεδομένων)
Ενώ οι εκπαιδευτικές αποτελούσαν ενα extra βοήθημα, αλλοτε και εργαλείο για τον μαθητή :
1) ΛΕΞΙΚΟ (ΕλληνοΑγγλικό – ΑγγλοΕλληνικό)
2) ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ
3) ΓΕΩΓΡΑΦΙΑ

Εικόνα



μicro-ΙΔΕΕΣ


Η μicro-ΙΔΕΕΣ ηταν ενα ακομα επιτυχημένο software house της Ελληνικής αγοράς, όχι τόσο για την ποικιλια ή την ποσότητα των προγραμματων αλλα για την ποιοτητα και την καινοτομία των εφαρμογών της σε home micros.
Πλατφόρμα ανάπτυξης των εφαρμογών ήταν οι δημοφηλείς τότε υπολογιστές της Sinclair (Spectrum, QL) και στοχος της ήταν ν’αξιοποιήσει στο επακρο το σοβαρό τους προφίλ.
Οι πιο επιτυχημένες εφαρφογές της ήταν οι μ-Γραμμα και μ-Βαση.


Εικόνα
Εικόνα


Το μ-Γραμμα ήταν μια ολοκληρωμένη λύση επεξεργασίας κειμένου για τον Spectrum που δεν είχε να ζηέψει τίποτα απο εκείνες των επαγγελματικών υπολογιστών της εποχής εκείνης. Εφασμοζε πολλές καινοτομίες όπως ταυτόχρονη διγλωσία, τυπωμα σε συμβατούς εκτυπωτές με τον Spectrum με 2 διαφορετικές γραμματοσειρές, επεξεργασία παραγράφων, ταχύτατη εύρεση και αντικατάσταση λέξεων κ.α.. Το μ-Γραμμα συναντησε τέτοια επιτυχία ως το καλύτερο πρόγραμμα επεξεργασίας κειμένου για spectrum, ωστε η μicro-ΙΔΕΕΣ το λανσάρησε αργότερα και για την πλατφόρμα του AMSTRAD 464.


Εικόνα


Ένα ακόμα προγραμμα της μicro-ΙΔΕΕΣ που γνώρισε μεγαλή επιτυχία είναι η μ-ΒΑΣΗ. Ενα προγραμμα data-base το οποίο οφείλει την επιτυχία του στην ταχύτητα εύρεσης στοιχείων στις καρτέλλες λόγω μιας ρουτίνας γραμμένης σε γλώσσα μηχανής. Το πρόγραμμα ήταν ότι πιο «σοβαρό» είχε δημιουργηθεί στον Ελληνικό χώρο για home-micros εν έτει 1984 για 2 λόγους. Ο Πρώτος γιατί μπορούσε να χρησιμοποιηθει σαν Τηλεφωνικός κατάλογος, Διευθυνσιογράφος κ.α., και ο δεύτερος γιατι η εταιρεία παρήχε πλήρη εγγύηση και υποστήριξη για το πρόγραμμα, πραγμα καινοτομο για εκείνη την εποχή


Εικόνα


Μεγαλη επιτυχία στην αγορά γνώρισε ο ΕΡΜΗΣ. Με την έλλειψη software που υπήρχε για τον QL, ενα σοβαρό λογιστικό πακέτο όπως ο ΕΡΜΗΣ ήταν περιζήτητο στην Ελληνική αγορά.


Εικόνα


Η μicro-ΙΔΕΕΣ δεν περιορίστηκε μόνο στις «σοβαρές» εφαρμογές, ανέπτυξε παράλληλα μια εφαρμογή Τεστ Ευφυϊας με αντίληψη λέξεων-αριθμών καθώς επίσης και ενα παιχνίδι με όμορφα γραφικά και βασισμένο σ’ενα αρχαίο κινεζικό παιχνίδι το Κινέζικο σκάκι. Και τα 2 μπορεί να μήν είχαν την επιτυχία των «σοβαρών» εφαρμογών της εταιρείας αλλα αποτέλεσαν αξιόλογες προσπάθειες.


Civildata


Εικόνα Εικόνα Εικόνα


Απο τις πιο παλιές εταιρίες εισαγωγής, διάθεσης και πώλησης υπολογιστών, με δραστηριότητες και στον χώρο του ελληνικού software, η Civildata είχε να επιδείξει μια πλόυσια γκάμα εμπορικών εφαρμογών για τους δημοφιλείς home micros Amstrad και Commodore, αλλα και για τους Personal Computers. Ξεκίνησε την πορεία της με στόχο τις ολοκληρωμένες λύσεις για μηχανικούς αλλά και λογιστήρια και φροντισε να καλυψει ενα κενό της αγοράς με το να εφοδιάσει με Ελληνικό Software τον Φορητό Η/Υ OSBORNE-1


Εικόνα


Ορισμένες εφαρμογές που αναπτυχθηκαν απο την Civildata,
Για τους Amstrad, Commodore 128/128D αλλα και OSBORNE:

1) Civilpack Στατικο Πακετο 9) Ιατρικό Πακέτο
2) Θερμομόνωση 10) Ηλεκτρολογικό
3) Μηχανολογικό 11) Κατανομές Δαπανών
4) Ιατρικο Πακέτο 12) Θερμανση
5) Το Φαρμακείο 13) Ο Μικροβιολογος
6) Συνεργείο Αυτοκινήτων 14) Γενική Λογιστική
7) Αποθήκη 15) Πελάτες
8) Το ταμείο 16) Η Τριγωνομετρία

Εικόνα



Τεχνοχρόνος


Η Τεχνοχρόνος είναι ένα SW House με έδρα την Πάτρα και ξεκίνησε στοχεύοντας να καλύψει και υποστηρίξει με Eλληνικό SW τους υπολογιστές Oric.

Εικόνα


Μερικά απο τα προγράμματα που ανέπτυξε η Τεχνοχρόνος στους Oric ήταν :
1) Sehrazad (Adventure παιχνίδι με real-time διάλογο)
2) Προπο
3) Λεξικό
4) Εφαρμογές Χημικής Μηχανικής
5) Ανώτερα Μαθηματικά (Διαφορικές Εξισώσεις)
6) Κίνηση Λογαριασμών
7) Σωληνώσεις/Αντλίες
8) Επεξεργασία Κειμένου.

Εικόνα Εικόνα


Στην πορεία εξέλιξής της, η ΤΕΧΝΟΧΡΟΝΟΣ ασχολήθηκε με την ανάπτυξη εφαρμογών-παιχνιδιών για τους πιο “consumer” Η/Υ όπως ο Spectrum και ο Amstrad. Χαρακτηριστικά προγράμματα είναι η «Αποθήκη» για τους Amstrad και τα «Shehrazad» και «Solo». Κατι το οποίο χαρακτηρίζει την ΤΕΧΝΟΧΡΟΝΟΣ είναι ότι τα προγράμματα της ήταν προσεγμένα με κάθε λεπτομέρεια, με beta-testing και κατά συνέπεια, ΕΛΕΙΨΗ BUGS!...και η απόδειξη εκτός από τους κατασκευαστές το παραδεχόντουσαν οι ίδιοι οι πελάτες τους.


Εικόνα



Rainbow Computers

Άλλη μία εταιρεία που βρέθηκε στην ακμή της τις δεκαετίες ΄80-΄90 λόγω της αντιπροσώπευσης των προϊόντων της Apple. Διέθετε και υποστήριζε τους Η/Υ Apple και Macintosh με αυτόνομο service αλλα ιδιαίτερη ευαισθησία έδειξε στον τομέα του ελληνικού software για τους υπολογιστές Apple και MAC. Κατα συνέπεια παρουσίασε μια σειρά εκπαιδευτικών προγραμμάτων για τους υπολογιστές της. Ενα δείγμα των προγραμμάτων αυτών είναι τα «Αρχαία Ελληνικά» για Apple II αλλα και «Το Γρηγοργο Διαβασμα» ενα πρωτότυπο πρόγραμμα εξάσκησης γρήγορης ανάγνωσης.


Freelancers


Εκτός απο τα SW Houses, την δεκαετία του 80 υπήρξαν και ανεξάρτητες παραγωγές απο δημιουργούς που είχαν αγάπη για τον προγραμματισμό και δεν υποστηρίχθηκαν ούτε απο κάποια εταιρεία αλλα ούτε απο κάποιο απο τους εκδοτικούς οίκους.

Εικόνα Εικόνα


Μια τέτοια επιτυχημένη εφαρμογή είναι το ΠΡΟΠΟΓΝΩΜΟΝΑΣ των Δημήτρη Κυτάγια και Γιώργου Θανόπουλου. Το ΠΡΟΠΟΓΝΩΜΟΝΑΣ είναι μια εφαρμογή επεξεργασίας και ανάπτυξης στηλων Προπό που φτιάχτηκε για τους Η/Υ Commodore 64 και C128 αλλα και για τον AMSTRAD PC-1512.


Εικόνα


Το πρόγραμμα κυκλοφόρησε σε 3 εκδοσεις, και στην τελευταία του έκδοση, ενα προτέρημα που παρουσίασε ηταν η απευθείας εκτύπωση σε επίσημα δελτία του ΟΠΑΠ.


Εικόνα


Τον ίδιο ακριβώς σκοπό εξυπηρετούσε ενα άλλο πρόγραμμα ΠΡΟΠΟ το «1-2-Χ Lucky Player» γραμμένο για τους υπολογιστές Apple IIc, IIe και IIGS του Αλέξανδρου Γιατζίδη.


Εικόνα


Υπήρξαν και άλλες πολλές αξιόλογες προσπάθειες απο ανεξάρτητους προγραμματιστές με θέματα γύρω απο τον Κρατικό τζόγο, αστρολογία, βασεις δεδομένων και αλλες χαμηλότερης εμπορικότητας. Όλες όμως είχαν ένα κοινό σημείο το μεράκι των προγραμματιστών.
Επιπροσθέτως ανεξάρτητες παραγωγές προέκυψαν απο τα Computer Clubs της εποχης εκείνης απο διαφορα σημεία της Ελλάδας. Τέτοια παραδείγματα έχουμε με το Thessaloniki Computer Center αλλα και το Athens Computer Club με τα προγράμματα «Ελληνική dBASE» και «Αγγλικά στην Πράξη» αντιστοιχα.


Εικόνα


Παραλληλα και κάποιες εταιρείες που ασχολήθηκαν αποκλειστηκά με την εμπορεία hardware θελησαν να καλυψουν το κενό σε ελληνικό SW στους λιγότερο εμπορικούς home micros. Τετοιες εταιρείες ήταν η ΠΟΥΛΙΑΔΗΣ & ΣΥΝ. με την ελληνική έκδοση του παιχνίδιου frogger («ΒΑΤΡΑΧΟΣ») που ανέπτυξε για τον TI-99/4A, η Microbytes με τα «Graphics Dump» και «Ελληνικός Word Processor» και το παιχνίδι «Το Πέρασμα» για τον Newbrain.



Memox


Η Memox ΑΒΕΕΗ ήταν η επίσημη αντιπροσωπία των αμερικανικών Η/Υ Commodore στην Ελλάδα. Οι δραστηριότητές της κάλυπταν εκτος τους C64, C128, Amiga και Commodore PC καθώς επίσης και τα περιφερειακά τους τόσο στον τομέα του Service αλλα και του Software διαμέσου του θυγατρικού software house της MEMOXCRAFT αλλα και του Commodore Club, το οποίο ιδρύθηκε για την υποστήριξη των Commodore Users.


Εικόνα


Το Commodore club υποστήριζε τον χρήστη με εκπαιδευτικά σεμιναρια(Assembly,DOS,Basic και άλλες γλώσσες προγραμματισμου, UNIX), Διαλέξεις απο καθηγητές, χρήση commodore και προγραμματων απο μια βιβλιοθήκη SW, Δανειστική Βιβλιοθήκη, δημιουργία και χρήση εκπαιδευτικών προγραμμάτων, Commodore Club Camps, καθως επίσης και με διάφορα μικροαντικείμενα shopping (stickers, Posters, T-Shirts, ERPROMS, αναλώσιμα).


Εικόνα


Η MEMOXCRAFT (θυγατρική της MEMOX) ειχε αναλάβει να εφοδιάσει τους Η/Υ Commodore με ελληνικό αλλα και ξένο Software, να υποστηρίξει αλλα και να διαφημίσει τους υπολογιστές commodore διαμέσου εκθέσεων, και τακτικών επιδείξεων. Ορισμένα απο τα προγραμματα που ανέπτυξε η MEMOXCRAFT για C64 και C128 είναι :

1) Αποθηκη – Πελάτες – Προμηθευτές
2) Video Club
3) Λογιστική
4) Έσοδα-Έξοδα
5) Διευθυνσιογράφος
6) Παρακολούθηση Αξιογράφων
7) Λέσχη
8) Τιμολόγηση
9) Ελληνικός Word Processor
10) Λερναία Υδρα (παιχνίδι)

Εικόνα


Αξιόλογη είναι και η σειρά των εκπαιδευτικών σχολικών πακέτων της MEMOX (MEMOXCRAFT) για τις τάξεις Γυμνασίου-Λυκείου. Μια σειρά που καλύπτει τα μαθήματα Μαθηματικά, Χημεία, Ιστορία, Φυσική και Γεωγραφία. Κάθε πακέτο αποτελούνταν απο 3 κασέττες και ένα σύντομο manual που στην πρώτη σελίδα φέρει και τις υπογραφές των 2 προγραμματιστών τους, Μάρκος Κούτρας και Στεφανος Τσιτμηδέλης.


Εικόνα Εικόνα


Μετά απο 6 χρόνια σημαντικής παρουσίας αγορά της Πληροφορικής, το 1992 και ενώ η Amiga είναι στο απογειο της καριέρας της, η MEMOX ABEEH περνάει την ασθένεια των ελληνικών οικογενειακών επιχειρήσεων και κυρήσει πτώχευση.



Baud Ο.Ε.


Πέρα των πιο διαδεδομένων 8μπιτων στην χώρα μας (Spectrum, Amstrad, Commodore), υπήρξαν software houses που ασχολήθηκαν με τα μικρότερης εμβέλειας και εμπορικότητας home micros. Ενα τέτοιο software house είναι και η Baud Ο.Ε.. Η Baud επίσημος αντιπρόσωπος των υπολογιστών Acorn Electron και BBC με έδρα την Θεσσαλονίκη, ήρθε στις αρχές της δεκαετίας του 80 να καλύψει ενα κένο που υπήρχε στην χώρα μας (και με την γλώσσα μας), εκείνο της Επεξεργασίας Κειμένου. Με το πρόγραμμα «ΛΕΞΕΙΣ» κατάφερε να ξεπεράσει το εμπόδιο που υπήρχε εκεινη την εποχή με τους Λατινόφωνους επεξεργαστές κειμένου και να εισάγει έννοίες όπως η Ελληνική Επεξεργασία Κειμένου.
Το Λέξεις ενας πολύ καλά δομημένος ως προς την λειτουργικότητά του Επεξεργαστής κειμένου γραμμένος για τον υπολογιστή BBC model B (και αργότερα και για τους υπόλοιπους BBC) κυκλοφορούσε στην αγορά, όχι σε μορφή κασέτας ή δισκέττας, αλλά σε μια επανεγγράψιμη ERPROM που για να λειτουργήσει έπρεπε να καταφύγουμε σε μια μικρή και εύκολη «χειρουργική επέμβαση» στο εσωτερικό του BBC. Απο την στιγμή που τοποθετήσουμε την ERPROM, τα μόνα συστατικά που χρειαζόμασταν ήταν μια τηλεόραση ένα κασσετόφωνο (ή οδηγό δισκέττας) και έναν εκτυπωτή. Το Λεξεις συνοδευόταν μ’ενα συνοπτικό Manual 40 σελίδων με τις συντομέυσεις των πλήκτρων και μία δισκέττα με τους οδηγους για τον εκτυπωτή.


Εικόνα


Παρά το γεγονός οτι το Λεξεις ήταν ένα πρωτοποριακό πρόγραμμα για την εποχή του, δεν είχε απηχηση και επιτυχία στο ευρύ κοινό των home users της εποχής λογω της υψηλής τιμής του. Το κόστος 40.000δρχ.!αρκετά υψηλή τιμή αν αναλογιστούμε πως κοντα στα ίδια λεφτά αγοράζαμε εναν Home micro και ο Ελληνικός επεξεργαστής κειμένου για τον Spectrum “μ-Γραμμα» που ήρθε στην αγορά 1 μηνα αργότερα κόστιζε 1500δρχ.



ΕΠΙΛΟΓΟΣ


Θα μπορούσαμε να πουμε πως το ελληνικό software περασε δια πυρός και σιδήρου τις δεκαετίες 80 και 90 εξαιτίας των δυσκολιών που αντιμετώπισε στην ελληνική αγορά της πληροφορικής.Ο λογος για το ότι είχε να αντιμετωπίσει τον ανταγωνισμό απο τα ξενα software houses απο διάφορες μεριές.
Πρώτα απ'ολα τα Ελληνικά Software houses υστερούσαν των ξένων όσον'αφορά την τεχνική υποδομή. Τα ελληνικά software houses προγραμμάτιζαν ενα παιχνίδι κατευθείαν πάνω στον εκάστοτε Η/Υ (C64,Amstrad,Spectrum,Amiga) και ο προγραμματιστής που ανέπτυσσε κάποια ρουτίνα ή κομμάτι επρεπε να είναι σε αμεση φυσική επαφή με την υπόλοιπη ομάδα ωστε να μην χαθεί η συνοχή του προγραμματος-παιχνιδιού και οδηγηθεί σε απροβλεπτα bugs ή program crashes (κρεμάσματα). Αντίθετα τα ξένα software houses η προγραμματιστική ομάδα ήταν συνδεδεμένη σε δύκτιο κατά πρωτον και κατά δευτερον ο προγραμματισμός υλοποιούταν σε mainframes και minicomputers όπως τα VAX (με εξομοίωση του αντίστοιχου επεξεργαστή) που το debugging (αποσφαλμάτωση) ήταν πολύ πιο εύκολη και ευέλικτη υπόθεση. Καθώς επίσης και η ευρεία χρήση της πιο γρήγορης assembly έναντι της “αργης” basic.
Άλλη δυσκολία που αντιμετώπισαν τα Ελληνικά SW houses ήταν η έλλειψη υποστήριξης από τον ξένο ειδικό τυπο. Διεθνούς φήμης τέτοια περιοδικά όπως το Byte το οποίο ερχόταν και στη χώρα μας όχι μόνο δεν ασχολήθηκε με κάποιο review αλλα αγνοούσε ακόμα και την υπαρξή τους. Από την άλλη η υποστήριξη από τον εγχώριο ειδικό τυπο δεν ήταν τόσο μεγαλη, γι’αυτό και εμεις τα γνωρίζαμε μόνο μέσα από τις διαφημίσεις τους και από τα ελάχιστα reviews κάποιων παιχνιδιών. Κάποια μάλιστα απέφευγαν να κάνουν αναφορά λόγω του ότι άνηκαν σε κάποιον ανταγωνιστικό εκδοτικό οίκο.
Και τέλος η αντιμετώπιση των εγχώριων Computer shops, που βλέπανε με δυσπιστία το ελληνικό software και τα αντίστοιχα software houses όσον αφορά την πορεία τους στην Ελληνική αγορά. Χαρακτηριστικό παράδειγμα ότι εταιρείες όπως η Αcocsoft και η Cosmon που τον πρώτο χρόνο λειτουργείας τους, δουλέυανε με παραγγελίες και διανομή στα σπίτια των πελατών τους.
Τέλος αγκάθι για το ελληνικό software αποτελούσε η πειρατεία της τότε εποχης. Τα ξένα SW houses χρησιμοποιούσαν ισχυρά κλειδώματα όπως speedlock και Amskey ενώ αντίθετα για τα ελληνικά ήταν αρκετό το protection της basic ή πολλές φορές ούτε και αυτό (ανοικτός πηγαίος κώδικας).
Έτσι στις αρχες 90 μαζί με την δύση των home micros, έρχεται στην Ελληνική αγορά και η δύση των Ελληνικών Software houses που ανέπτυξαν εφαρμογές και παιχνίδια για τους προαναφερθεντες Η/Υ. Κάποιες εταιρείες όπως η Cosmon, θα περάσουν στην πλατφόρμα των PC αλλα χωρίς ουσιαστική επιτυχία και έτσι και αυτές θα φτάσουν στο τέλος. Δυστηχώς ουτε η Amiga, ο μοναδικός home micro που επιβίωσε την δεκαετία 90 θα αποτελεσει κίνητρο για τα ελληνικά SW houses.

Άβαταρ μέλους
VincentGR
Amiganoid
Amiganoid
Δημοσιεύσεις: 2076
Εγγραφή: Τρί Απρ 03, 2012 1:18 pm
Τοποθεσία: Piraeus
Επικοινωνία:

Re: Η Ιστορία των Ελληνικών Software Houses για Home Micros μέχρι τις αρχές '90

Μη αναγνωσμένη δημοσίευσηαπό VincentGR » Τρί Δεκ 13, 2016 11:57 am

Τιτανοτεράστια μελέτη!!!

Σε ευχαριστούμε Άρη και τον βρικόλακα μαζί.
Εικόνα FAN
http://partsfromthepast.blogspot.gr/
To blit, or not to blit?

Άβαταρ μέλους
geoanas
Commodore-άς
Commodore-άς
Δημοσιεύσεις: 207
Εγγραφή: Δευ Νοέμ 30, 2009 10:09 pm
Τοποθεσία: Lot of Gyros
Επικοινωνία:

Re: Η Ιστορία των Ελληνικών Software Houses για Home Micros μέχρι τις αρχές '90

Μη αναγνωσμένη δημοσίευσηαπό geoanas » Τρί Δεκ 13, 2016 1:46 pm

Ολόκληρη εγκυκλοπαίδεια!! yes-yes

Επειδή κάποιοι "ξένοι" με ρωτάν ανοιχτά αλλά και μέσω pms...Τι υπάρχει από ψηφιακή διάσωση Ελληνικού software / υπολογιστή ???

Αν μπορούμε να τα συγκεντρώσουμε και να τα ανεβάσουμε κάπου, θα το εκτιμούσαν πολύ!... :!!

Άβαταρ μέλους
VincentGR
Amiganoid
Amiganoid
Δημοσιεύσεις: 2076
Εγγραφή: Τρί Απρ 03, 2012 1:18 pm
Τοποθεσία: Piraeus
Επικοινωνία:

Re: Η Ιστορία των Ελληνικών Software Houses για Home Micros μέχρι τις αρχές '90

Μη αναγνωσμένη δημοσίευσηαπό VincentGR » Τρί Δεκ 13, 2016 2:10 pm

Αυτό το κάνει ο Άρης, του έχω δώσει μερικά και όταν φτιάξω το PC μου ίσως και άλλα.


Off topic : Αν βρεις LGA1156 mobo μου λες :(
Εικόνα FAN
http://partsfromthepast.blogspot.gr/
To blit, or not to blit?

Άβαταρ μέλους
arislab
Amstrad Plc. Owner
Amstrad Plc. Owner
Δημοσιεύσεις: 303
Εγγραφή: Τρί Μάιος 06, 2014 2:16 am

Re: Η Ιστορία των Ελληνικών Software Houses για Home Micros μέχρι τις αρχές '90

Μη αναγνωσμένη δημοσίευσηαπό arislab » Τρί Δεκ 13, 2016 2:11 pm

Σ'ευχαριστώ Μήτσε!!! (και για τον κόπο που έκανες να το μεταφέρεις εδώ ;) yes-yes ) :thanks :thanks

Πράγματι ο Γιώργος έκανε ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ δουλεία στην μετάφραση και στο ρετουσάρισμα του κειμένου και τόν ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΠΟΛΥ γι'αυτό! :thanks :thanks

Επίσης να συμπληρώσω πως το άρθρο ήταν μόνο η αρχη (χάρις στον Geo που με "μπρήζωσε" να το γράψω :P ), θα υπάρξει και συνέχεια εδώ, με μεταφορά/μετατροπή Ελληνικών προγραμμάτων σε ψηφιακή μορφή ωστε να μπορέσουμε να διαφυλάξουμε την Ιστορία της Ελληνικής Πληροφορικής αλλα και των software houses και πολύ περισσότερο για να τα δούμε και να τα δουλέψουμε σε live μορφή :) ;) και γιατί οχι και στα actual ρετρό-μηχανήματά μας! yes-yes

Οπότε...κάθε βοήθεια ευπρόσδεκτη! ;)

Άβαταρ μέλους
Anemos
AMD 4 ever?
AMD 4 ever?
Δημοσιεύσεις: 4746
Εγγραφή: Τρί Σεπ 01, 2009 12:40 am

Re: Η Ιστορία των Ελληνικών Software Houses για Home Micros μέχρι τις αρχές '90

Μη αναγνωσμένη δημοσίευσηαπό Anemos » Τρί Δεκ 13, 2016 3:01 pm

Επος! μπραβο και απο μενα Αρη, πολυ καλη δουλεια :!!
τα περισσοτερα δεν τα ειχα υποψην μου κιολας..
Η βαθιά κατάσταση που επιπλέει

Άβαταρ μέλους
arislab
Amstrad Plc. Owner
Amstrad Plc. Owner
Δημοσιεύσεις: 303
Εγγραφή: Τρί Μάιος 06, 2014 2:16 am

Re: Η Ιστορία των Ελληνικών Software Houses για Home Micros μέχρι τις αρχές '90

Μη αναγνωσμένη δημοσίευσηαπό arislab » Τρί Δεκ 13, 2016 10:33 pm

χαχα!! Σέυχαριστούμε πολύ Ανεμε!

όντως κάποιες εταιρείες ήταν πραγματικά underdogs! yes-yes

Άβαταρ μέλους
Anemos
AMD 4 ever?
AMD 4 ever?
Δημοσιεύσεις: 4746
Εγγραφή: Τρί Σεπ 01, 2009 12:40 am

Re: Η Ιστορία των Ελληνικών Software Houses για Home Micros μέχρι τις αρχές '90

Μη αναγνωσμένη δημοσίευσηαπό Anemos » Τρί Δεκ 13, 2016 10:39 pm

Καποια βιβλια απο αυτα,και αλλα πολλα παρομοια εχει ο πατερας μου καπου σκόρπια σε διαφορα μερη,μερικα απ αυτα ειναι πλεον ανεκτίμητης αξίας, πρεπει να τα μαζεψω καποια στιγμη μη τα φανε τα ζουζούνια.. ισως μπορεσω καποτε να σας τα στειλω να σκαναρετε πραμα..
Η βαθιά κατάσταση που επιπλέει

Άβαταρ μέλους
arislab
Amstrad Plc. Owner
Amstrad Plc. Owner
Δημοσιεύσεις: 303
Εγγραφή: Τρί Μάιος 06, 2014 2:16 am

Re: Η Ιστορία των Ελληνικών Software Houses για Home Micros μέχρι τις αρχές '90

Μη αναγνωσμένη δημοσίευσηαπό arislab » Τρί Δεκ 13, 2016 10:50 pm

Anemos έγραψε:Καποια βιβλια απο αυτα,και αλλα πολλα παρομοια εχει ο πατερας μου καπου σκόρπια σε διαφορα μερη,μερικα απ αυτα ειναι πλεον ανεκτίμητης αξίας, πρεπει να τα μαζεψω καποια στιγμη μη τα φανε τα ζουζούνια.. ισως μπορεσω καποτε να σας τα στειλω να σκαναρετε πραμα..


ΕΝΝΟΕΙΤΑΙ!!! περιμένω κάποια απο Darth_Cotso...και ξαναξεκινάμε! yes-yes

Άβαταρ μέλους
alex76gr
Reviewer
Reviewer
Δημοσιεύσεις: 921
Εγγραφή: Τρί Απρ 03, 2012 11:22 pm
Τοποθεσία: Πειραιάς
Επικοινωνία:

Re: Η Ιστορία των Ελληνικών Software Houses για Home Micros μέχρι τις αρχές '90

Μη αναγνωσμένη δημοσίευσηαπό alex76gr » Τετ Δεκ 14, 2016 9:58 pm

Καλά εντάξει, δεν χρειάζεται να γράφω πάλι τα ίδια.
Το άρθρο είναι απλώς επικό. :!!


Επιστροφή σε “Software-micros Γενικά”



Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: 0 και 0 επισκέπτες