M.Wojcieszek Atari 8bit Ports μεσω C64(&ZX)

Atari XL/XE
Άβαταρ μέλους
Nemo
Μέλος
Μέλος
Δημοσιεύσεις: 113
Εγγραφή: Κυρ Ιουν 09, 2013 11:07 am

M.Wojcieszek Atari 8bit Ports μεσω C64(&ZX)

Μη αναγνωσμένη δημοσίευσηαπό Nemo » Κυρ Φεβ 07, 2016 10:34 pm

Εικόνα

Οι Πολωνοι ειναι ιδιαιτερα γνωστοι για την αδυναμια τους στους 8 bitους Atari , κατι που ειναι εμφανες απο το ποσο δραστηριοι ειναι στα
δρωμενα στην Demoscene των 8bitων Atari.

Αναμφιβολα το παραπανω ισχυρισμο επιβεβαιωνει οσο λιγοι ο Mariusz "mariuszw" Wojcieszek.
Ο οποιος αν και παλιαοτερα εκανε αισθητη την παρουσια ως Mame contributor
https://github.com/mamedev/mame/commits ... =mariuszw1

συνειδητοποιησε οτι "οι πρωτες αγαπες ειναι παντοτινες""

it was middle of 1980’s and it was my friend’s Atari 800XL. I started with playing River Raid, Bruce Lee, Montezuma’s Revenge, Quasimodo, Goonies.
Later, when my parents finally agreed to buy me a computer, I got an Atari 800XE and started some programming. This was the beginning of my professional career as a software engineer.


και ετσι

After 20 years since I last coded anything on 8bit Atari, I decided to try again to play with some 6502 assembly.


Αποτελεσμα της "πληρους επαναφορας" ηταν αρχικα να μεταφερθουν πληρως ή σε σχεδον πληρως με καποιες μικροατελειες μεσα σε λιγους μηνες πεντε -ναι πεντε- ολα ενα κι ενα απο πολυ καλα εως classics - games απο
τον ομογαλακτο(6502) μακρινο ξαδελφο των 8bitων Αtari , τον Commodore 64 .

Τα οποια C64 παιχινδια για να διευκολυνουν στην μεταφορα τους θα πρεπει να τηρουσαν συγκεκριμμενες προυποθεσεις
α) ισομετρικό παιχνίδι
β)που χρησιμοποιεί soft sprites

αρχικα τουλαχιστον για τα 3 πρωτα games αν και το β) ισχυει για ολα

To αποτελεσμα εντυπωσιακο ξεκινωντας με το



- THE GREAT ESCAPE (Denton Designs) Final




Εικόνα


(οπου ο Mariuszw ειχε την συνδρομη των Jose Pereira (εγχρωμες σκηνες) , Filippo "Philsan" Santellocco & Christian "irgendwer" Krüger (intro) , Andreas "Charlie Chaplin" Koch (μειωση του μεγεθους μεσω του Code3 Cruncher)



D/load link
http://atariage.com/forums/index.php?ap ... _id=398171

Σχετικο Αtariage Thread
http://atariage.com/forums/topic/239167 ... at-escape/



Ακολουθησε το
- "πολυ" Fairlight: A Prelude (Edge)WIP

Εικόνα

For now, it works only with the joystick, so that (the protagonist) to walk and fight the guards, but still can not take or use items, etc


To οποιο και τον δυσκολεψε πιο πολυ απο ολα γιατι οπως ειπε σε συνεντευξη
ηταν ξεπατικουρα-μεταφορα γραμμη προς γραμμη απο τον Z80 κωδικα

D/load link
http://atariage.com/forums/index.php?ap ... _id=402654

Σχετικο Αtariage Thread
http://atariage.com/forums/topic/240892 ... fairlight/

-το [b]Bobby Bearing(The Edge)
Final



Εικόνα

"The game requires 64K of RAM and comes with stereo sound."

"Compared with the draft , I fixed the speed of the game and now is synchronized, so that should not go too fast. In addition, some code has been optimized so you should be faster in those parts where it had been slowed"



Η τελικη εκδοση του Bobby Bearing (Atari 8bit)

D/load >>> Bobby Bearing (Atari)

Σχετικο Αtariage Thread
http://atariage.com/forums/topic/241972 ... y-bearing/

- το 3D game Total Eclipse (Ιncentive Software) WIP



Εικόνα

Requires 64KB RAM

ενω μελλοντικα
The other Freescape games (Driller, Darkside, Castle Master, etc.) will be also possible to port to Atari



D/load link
http://atariage.com/forums/index.php?ap ... _id=414316

Σχετικο Αtariage Thread
http://atariage.com/forums/topic/243508 ... l-eclipse/

και τελος ενα 2D action
- Saboteur (Durell ) WIP




Εικόνα


το πιο ευκολο και γρηγορο στην μεταφορα του (2 απογευματα συμφωνα με τον Mariusz)
Εκτος του Mariuszw συνεβαλαν "Code:Tezz /Intro art: Ooz/Music: Miker"
ενω
Memory required: 64kb



D/load link
http://atariage.com/forums/index.php?ap ... _id=428095

Σχετικο Αtariage Thread
http://atariage.com/forums/topic/245646 ... -saboteur/









και δεν τελειωσε εδω αλλα εβαλε ακομα ψηλοτερα τον πηχυ μεταφεροντας το επομενο
εκτο παιχνιδι απο το Spectrum

-To Pentagram (Ultimate) WIP


Εικόνα

Game was ported from Spectrum. For the purpose of porting, I have developed simple static recompiler which takes Spectrum Z80 code and produces equivalent 6502 code. Created code is slow and unoptimized, but it is mostly working correctly. Recompiler is not designed to produce 100% correct 6502 code, but instead it can detect several situations which require manual intervention, like A register being read by Z80 instruction and not set by previous instruction. Also, I have developed a tool to verify correctness of the code. It runs both Spectrum and Atari versions in parallel using Z80 and 6502 emulators and compares memory accesses (read and writes) of both versions and reports differences. It skips all opcode reads (as these are obviously different) and for memory reads it checks if given address from Z80 version is properly mapped to 6502 version.

Game is slower at this moment as Spectrum version, but it is almost not optimized, so this is expected at this point. Hopefully it can be brought to better speeds later. Game is also not much tested, so there may be some gameplay issues.


To οποιο Pentagram (Ultimate) το 4o και τελευταιο της Sabreman σειρας παιχνιδιων ενα απο τα αγαπημενα παιχνιδια του Mariusz "mariusz" Wojcieszek το οποιο ειναι ακομα W.I.P ,
ενω εχει αφησει να εννοηθει οτι θα ακολουθησει ενα ακομα παιχνιδι που βασιζονταν στην περιφημη "Filmation" της Ultimate πιθανοτατα το Gunfright .

D/load link : Pentagram (Atari 8bit) WIP

Σχετικο Αtariage Thread
https://atariage.com/forums/topic/24732 ... pentagram/


Ενω προς τερψη οσων ασχολουνται με αναλογα projects

εκανε διαθεσιμο τον Z80 -> 6502 recompiler που ανεπτυξε για την δημιουργια Pentagram port

οπως και τα

For those interested in development, I included source code:
- pg_disassembly.txt:
Pentagram disassembly found here: http://retrospec.sgn.net/users/nwalker/filmation/
- z80.asm: defines and routines used by Z80 recompiler
- spectrum.asm: defines and routines used to emulate Spectrum I/O on Atari (at this moment screen, keyboard, joystick and buzzer are emulated, colours are not)
- pentagram_atari.asm: Atari 6502 code of Pentagram
- pg.asm: main asm file, assemble it with MADS to create game executable



και να σημειωσουμε οτι
- δεν εχει καποιον Atari 8-bit computer και χρησιμοποιει
ως υποκαταστατο για το Atari development τον εξομοιωτη Altirra

- ενω ολα τα παραπανω τα εχει κανει πανω-κατω σε ενα εξαμηνο !!!!!!!

Άβαταρ μέλους
VincentGR
Amiganoid
Amiganoid
Δημοσιεύσεις: 1982
Εγγραφή: Τρί Απρ 03, 2012 1:18 pm
Τοποθεσία: Piraeus
Επικοινωνία:

Re: M.Wojcieszek Atari 8bit Ports μεσω C64(&ZX)

Μη αναγνωσμένη δημοσίευσηαπό VincentGR » Τρί Φεβ 09, 2016 1:27 am

Φοβερή δουλειά!

Είχα κατεβάσει πριν μέρες το Saboteur αλλά δεν το έχω τρέξει ακόμα.
Εικόνα FAN
http://partsfromthepast.blogspot.gr/
To blit, or not to blit?

Άβαταρ μέλους
Nemo
Μέλος
Μέλος
Δημοσιεύσεις: 113
Εγγραφή: Κυρ Ιουν 09, 2013 11:07 am

Re: M.Wojcieszek Atari 8bit Ports μεσω C64(&ZX)

Μη αναγνωσμένη δημοσίευσηαπό Nemo » Τετ Μάιος 04, 2016 8:24 pm

Nemo έγραψε:και δεν τελειωσε εδω αλλα εβαλε ακομα ψηλοτερα τον πηχυ μεταφεροντας το επομενο
εκτο παιχνιδι απο το Spectrum

-To Pentagram (Ultimate) WIP


Εικόνα

Game was ported from Spectrum. For the purpose of porting, I have developed simple static recompiler which takes Spectrum Z80 code and produces equivalent 6502 code. Created code is slow and unoptimized, but it is mostly working correctly. Recompiler is not designed to produce 100% correct 6502 code, but instead it can detect several situations which require manual intervention, like A register being read by Z80 instruction and not set by previous instruction. Also, I have developed a tool to verify correctness of the code. It runs both Spectrum and Atari versions in parallel using Z80 and 6502 emulators and compares memory accesses (read and writes) of both versions and reports differences. It skips all opcode reads (as these are obviously different) and for memory reads it checks if given address from Z80 version is properly mapped to 6502 version.

Game is slower at this moment as Spectrum version, but it is almost not optimized, so this is expected at this point. Hopefully it can be brought to better speeds later. Game is also not much tested, so there may be some gameplay issues.


To οποιο Pentagram (Ultimate) το 4o και τελευταιο της Sabreman σειρας παιχνιδιων ενα απο τα αγαπημενα παιχνιδια του Mariusz "mariusz" Wojcieszek το οποιο ειναι ακομα W.I.P ,
ενω εχει αφησει να εννοηθει οτι θα ακολουθησει ενα ακομα παιχνιδι που βασιζονταν στην περιφημη "Filmation" της Ultimate πιθανοτατα το Gunfright .

D/load link : Pentagram (Atari 8bit) WIP

Σχετικο Αtariage Thread
https://atariage.com/forums/topic/24732 ... pentagram/" onclick="window.open(this.href);return false;


Ενω προς τερψη οσων ασχολουνται με αναλογα projects

εκανε διαθεσιμο τον Z80 -> 6502 recompiler που ανεπτυξε για την δημιουργια Pentagram port







O Mariusz "Mariusz" Wojcieszek εκανε διαθεσιμη το περασμενο Σαβ/κο την τελικη εκδοση του παιχνιδιου η οποια εντωμεταξυ εχει γινει ταχυτερη ,ενω εμπεριεχει trainer , μουσική (by Michal "Miker" Szpilowski) ,loading screen/επιχρωματισμος γραφικων (by Jose Pereira) και προαπαιτει 8bito Atari με 64ΚΒ μνημη ,ενω ειναι διαθεσιμος και ο πηγαιος κωδικας (τον οποιο btw αξιοποιησαν ηδη οι c64mmorαδες).

D/load >>> Pentagram (Atari 8bit) final release

>>> Atariage Forums thread

Άβαταρ μέλους
Anemos
AMD 4 ever?
AMD 4 ever?
Δημοσιεύσεις: 4697
Εγγραφή: Τρί Σεπ 01, 2009 12:40 am

Re: M.Wojcieszek Atari 8bit Ports μεσω C64(&ZX)

Μη αναγνωσμένη δημοσίευσηαπό Anemos » Τετ Μάιος 04, 2016 9:31 pm

Φοβερό αυτό! το ΧΕ να δείχνει γραφικά σαν spectrum, με είχε συνηθίσει σε χοντροκοπιές pixel!
Ακόμα 1-2 τέτοια post και θα με κάνεις να βγάλω το atari-logo 130ΧΕ μου
Η βαθιά κατάσταση που επιπλέει

Άβαταρ μέλους
Nemo
Μέλος
Μέλος
Δημοσιεύσεις: 113
Εγγραφή: Κυρ Ιουν 09, 2013 11:07 am

Re: M.Wojcieszek Atari 8bit Ports μεσω C64(&ZX)

Μη αναγνωσμένη δημοσίευσηαπό Nemo » Παρ Δεκ 30, 2016 5:42 pm

https://www.youtube.com/watch?v=hn5yUh0THe8

"... Fairlight for Atari 8-bit, isometric arcade adventure from Bo Jangeborg, released in 1985 for ZX Spectrum and later in 1986 for C64 and Amstrad CPC. Atari version has been ported from C64, fixing major weak point of C64 version - slowness.

Game requires 64KB RAM, works on both PAL and NTSC machines, as well as CPU-upgraded Ataris.

Music for both game and intro has been prepared by Wieczór. Music supports stereo Pokey, but works correctly on mono Pokey as well. Atari graphics (loading, title and credits screens) have been prepared by Jose Pereira.

Game has built-in trainer: just press T on start screen.

I am also releasing full source code with all assets. Please refer to readme.txt for the detailed description how to build the game. Game itself is built on top of binary image of C64 version, with patches for input (joystick and keyboard), graphics and sound routines. For graphics I am using C64 bitmap-like mode with 256 pixels wide screen. With this layout, I had only to replace one routines which calculates screen address for given x and y coordinates to make video work. There are also several optimizations implemented.

Merry Christmas and enjoy new game!"


... και η τελική έκδοση του Fairlight

D/load >>> Fairlight: A Prelude (Atari 8-bit/64KB)


Σχετικό Αtariage forum thread >>> http://atariage.com/forums/topic/260315 ... -released/

Εικόνα

Εικόνα

Εικόνα

Άβαταρ μέλους
VincentGR
Amiganoid
Amiganoid
Δημοσιεύσεις: 1982
Εγγραφή: Τρί Απρ 03, 2012 1:18 pm
Τοποθεσία: Piraeus
Επικοινωνία:

Re: M.Wojcieszek Atari 8bit Ports μεσω C64(&ZX)

Μη αναγνωσμένη δημοσίευσηαπό VincentGR » Παρ Δεκ 30, 2016 6:24 pm

Πάντα ήθελα να παίξω τέτοια παιχνίδια αλλά κάπου το χάνω.
Εικόνα FAN
http://partsfromthepast.blogspot.gr/
To blit, or not to blit?

Άβαταρ μέλους
Nemo
Μέλος
Μέλος
Δημοσιεύσεις: 113
Εγγραφή: Κυρ Ιουν 09, 2013 11:07 am

Re: M.Wojcieszek Atari 8bit Ports μεσω C64(&ZX)

Μη αναγνωσμένη δημοσίευσηαπό Nemo » Τετ Μάιος 03, 2017 9:14 pm

https://www.youtube.com/watch?v=DUPetJUIAz4

Kαι η τελική 1.1 έκδοση του Gunfright για τα Atari 8bit από τον Mariusz "Mariusz" Wojcieszek (με την συνδρομή των Jose Pereira στα γραφικά και του Commodor-ά Saul Cross στον ηχητικό τομέα).



Προαπαιτεί 64kb ,δουλεύει σε PAL και NTSC υποστηρίζει Ataris CPU-upgrades ,ενώ εμπεριέχει trainer για τους πιο βιαστικούς(/φυγόπονους).

D/load >>> Gunfright - Final 1.1 version (Atari 8bit 64kb)

>>> Gunfright - Final version (Atari 8bit ) Source code

Σχετικό >>> Αtariage forum thread

Εικόνα

Εικόνα

Υ.Γ.

H τελική έκδοση μπορεί άργησε αρκετά σε σχέση με την preview -~9 μήνες- και "ταλαιπώρησε" τον Mariusz "Mariusz" Wojcieszek

with Gunfright I have very annoying problem that code used cmp/rol instructions and I forgot that carry flag has inverted polarity between Z80 and 6502 for comparison/subtraction. Then you need to optimize code size - automatic translation create code 2x as big, and since original code had ~14KB, translated code used whole ram leaving no space for Atari specific code. Last, but not least, you need to optimize the game - with Gunfright it was a quite a lots of work, as they optimized every piece of code which did rendering, erasing and copying to achieve good performance, and I had to do the same for 6502 (just compare speed of preview version posted last year with speed of final release)


αλλά αυτό

. But I really enjoyed whole process and I certainly want to continue with other Z80 -> 6502 conversions.


προς τέρψη όλων μας δεν φαίνεται ουδόλως να είναι κάτι που θα τον κάνει να τα βάλει κάτω .

("Λέγεται" ότι το ισομετρικό Batman της Ocean/John Ritman είναι στα μελλοντικά σχεδιά αλλά άμεσα θέλει να δοκιμάσει κάτι διαφορετικό μη ισομετρικό....)

Άβαταρ μέλους
Anemos
AMD 4 ever?
AMD 4 ever?
Δημοσιεύσεις: 4697
Εγγραφή: Τρί Σεπ 01, 2009 12:40 am

Re: M.Wojcieszek Atari 8bit Ports μεσω C64(&ZX)

Μη αναγνωσμένη δημοσίευσηαπό Anemos » Τετ Μάιος 03, 2017 9:37 pm

Ωραια! ευχαριστούμε Nemo.
Η βαθιά κατάσταση που επιπλέει

Άβαταρ μέλους
VincentGR
Amiganoid
Amiganoid
Δημοσιεύσεις: 1982
Εγγραφή: Τρί Απρ 03, 2012 1:18 pm
Τοποθεσία: Piraeus
Επικοινωνία:

Re: M.Wojcieszek Atari 8bit Ports μεσω C64(&ZX)

Μη αναγνωσμένη δημοσίευσηαπό VincentGR » Τετ Μάιος 03, 2017 10:52 pm

Ευχαριστώ.
Εικόνα FAN
http://partsfromthepast.blogspot.gr/
To blit, or not to blit?

Άβαταρ μέλους
Nemo
Μέλος
Μέλος
Δημοσιεύσεις: 113
Εγγραφή: Κυρ Ιουν 09, 2013 11:07 am

Re: M.Wojcieszek Atari 8bit Ports μεσω C64(&ZX)

Μη αναγνωσμένη δημοσίευσηαπό Nemo » Τετ Ιούλ 19, 2017 4:37 pm

Υ.Γ.

H τελική έκδοση μπορεί άργησε αρκετά σε σχέση με την preview -~9 μήνες- και "ταλαιπώρησε" τον Mariusz "Mariusz" Wojcieszek

with Gunfright I have very annoying problem that code used cmp/rol instructions and I forgot that carry flag has inverted polarity between Z80 and 6502 for comparison/subtraction. Then you need to optimize code size - automatic translation create code 2x as big, and since original code had ~14KB, translated code used whole ram leaving no space for Atari specific code. Last, but not least, you need to optimize the game - with Gunfright it was a quite a lots of work, as they optimized every piece of code which did rendering, erasing and copying to achieve good performance, and I had to do the same for 6502 (just compare speed of preview version posted last year with speed of final release)


αλλά αυτό

. But I really enjoyed whole process and I certainly want to continue with other Z80 -> 6502 conversions.


προς τέρψη όλων μας δεν φαίνεται ουδόλως να είναι κάτι που θα τον κάνει να τα βάλει κάτω .

("Λέγεται" ότι το ισομετρικό Batman της Ocean/John Ritman είναι στα μελλοντικά σχεδιά αλλά άμεσα θέλει να δοκιμάσει κάτι διαφορετικό μη ισομετρικό....)



τελικά απ ότι φαίνεται αντί Z80 to 6502 conversion (και το ισομετρικό Batman της Ocean/John Ritman)

θα έχουμε μεταφορά από τον C64


Εικόνα



Mariusz Wojcieszek - code
Jos Pereira - graphics

Άβαταρ μέλους
Nemo
Μέλος
Μέλος
Δημοσιεύσεις: 113
Εγγραφή: Κυρ Ιουν 09, 2013 11:07 am

Re: M.Wojcieszek Atari 8bit Ports μεσω C64(&ZX)

Μη αναγνωσμένη δημοσίευσηαπό Nemo » Πέμ Δεκ 14, 2017 6:59 pm

Nemo έγραψε:
Υ.Γ.

H τελική έκδοση μπορεί άργησε αρκετά σε σχέση με την preview -~9 μήνες- και "ταλαιπώρησε" τον Mariusz "Mariusz" Wojcieszek

with Gunfright I have very annoying problem that code used cmp/rol instructions and I forgot that carry flag has inverted polarity between Z80 and 6502 for comparison/subtraction. Then you need to optimize code size - automatic translation create code 2x as big, and since original code had ~14KB, translated code used whole ram leaving no space for Atari specific code. Last, but not least, you need to optimize the game - with Gunfright it was a quite a lots of work, as they optimized every piece of code which did rendering, erasing and copying to achieve good performance, and I had to do the same for 6502 (just compare speed of preview version posted last year with speed of final release)


αλλά αυτό

. But I really enjoyed whole process and I certainly want to continue with other Z80 -> 6502 conversions.


προς τέρψη όλων μας δεν φαίνεται ουδόλως να είναι κάτι που θα τον κάνει να τα βάλει κάτω .

("Λέγεται" ότι το ισομετρικό Batman της Ocean/John Ritman είναι στα μελλοντικά σχεδιά αλλά άμεσα θέλει να δοκιμάσει κάτι διαφορετικό μη ισομετρικό....)



τελικά απ ότι φαίνεται αντί Z80 to 6502 conversion (και το ισομετρικό Batman της Ocean/John Ritman)

θα έχουμε μεταφορά από τον C64


Εικόνα



Mariusz Wojcieszek - code
Jose Pereira - graphics





To νέο Atari 8bit Port-χτύπημα του Mariusz "Mariusz" Wojcieszek
-με τον José Pereira στα graphics-
είναι όπως προαναγγέλθηκε μέσω screenshots το Skool Daze.
Ως βάση για την μεταφορά χρησιμοποιήθηκε η C64 version
εκτός από τα background graphics που χρησιμοποιήθηκαν αυτά της ZX Spectrum version.

Ως είθισται/όπως και τα προηγούμενα port
-προαπαιτεί 64KB of RAM
-είναι διαθέσιμο για PAL & NTSC .

D/Load >>> Skool Daze (Atari 8 bit) 64KB of RAM

Άβαταρ μέλους
VincentGR
Amiganoid
Amiganoid
Δημοσιεύσεις: 1982
Εγγραφή: Τρί Απρ 03, 2012 1:18 pm
Τοποθεσία: Piraeus
Επικοινωνία:

Re: M.Wojcieszek Atari 8bit Ports μεσω C64(&ZX)

Μη αναγνωσμένη δημοσίευσηαπό VincentGR » Πέμ Δεκ 14, 2017 7:13 pm

Είναι μερακλήδες.
Ποτέ δεν κατάλαβα αυτό το παιχνίδι :shock:
Εικόνα FAN
http://partsfromthepast.blogspot.gr/
To blit, or not to blit?


Επιστροφή σε “Atari 8bit”



Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: 1 και 0 επισκέπτες