
Οι Πολωνοι ειναι ιδιαιτερα γνωστοι για την αδυναμια τους στους 8 bitους Atari , κατι που ειναι εμφανες απο το ποσο δραστηριοι ειναι στα
δρωμενα στην Demoscene των 8bitων Atari.
Αναμφιβολα το παραπανω ισχυρισμο επιβεβαιωνει οσο λιγοι ο Mariusz "mariuszw" Wojcieszek.
Ο οποιος αν και παλιαοτερα εκανε αισθητη την παρουσια ως Mame contributor
https://github.com/mamedev/mame/commits ... =mariuszw1
συνειδητοποιησε οτι "οι πρωτες αγαπες ειναι παντοτινες""
it was middle of 1980’s and it was my friend’s Atari 800XL. I started with playing River Raid, Bruce Lee, Montezuma’s Revenge, Quasimodo, Goonies.
Later, when my parents finally agreed to buy me a computer, I got an Atari 800XE and started some programming. This was the beginning of my professional career as a software engineer.
και ετσι
After 20 years since I last coded anything on 8bit Atari, I decided to try again to play with some 6502 assembly.
Αποτελεσμα της "πληρους επαναφορας" ηταν αρχικα να μεταφερθουν πληρως ή σε σχεδον πληρως με καποιες μικροατελειες μεσα σε λιγους μηνες πεντε -ναι πεντε- ολα ενα κι ενα απο πολυ καλα εως classics - games απο
τον ομογαλακτο(6502) μακρινο ξαδελφο των 8bitων Αtari , τον Commodore 64 .
Τα οποια C64 παιχινδια για να διευκολυνουν στην μεταφορα τους θα πρεπει να τηρουσαν συγκεκριμμενες προυποθεσεις
α) ισομετρικό παιχνίδι
β)που χρησιμοποιεί soft sprites
αρχικα τουλαχιστον για τα 3 πρωτα games αν και το β) ισχυει για ολα
To αποτελεσμα εντυπωσιακο ξεκινωντας με το
- THE GREAT ESCAPE (Denton Designs) Final

(οπου ο Mariuszw ειχε την συνδρομη των Jose Pereira (εγχρωμες σκηνες) , Filippo "Philsan" Santellocco & Christian "irgendwer" Krüger (intro) , Andreas "Charlie Chaplin" Koch (μειωση του μεγεθους μεσω του Code3 Cruncher)
D/load link
http://atariage.com/forums/index.php?ap ... _id=398171
Σχετικο Αtariage Thread
http://atariage.com/forums/topic/239167 ... at-escape/
Ακολουθησε το
- "πολυ" Fairlight: A Prelude (Edge)WIP

For now, it works only with the joystick, so that (the protagonist) to walk and fight the guards, but still can not take or use items, etc
To οποιο και τον δυσκολεψε πιο πολυ απο ολα γιατι οπως ειπε σε συνεντευξη
ηταν ξεπατικουρα-μεταφορα γραμμη προς γραμμη απο τον Z80 κωδικα
D/load link
http://atariage.com/forums/index.php?ap ... _id=402654
Σχετικο Αtariage Thread
http://atariage.com/forums/topic/240892 ... fairlight/
-το [b]Bobby Bearing(The Edge) Final

"The game requires 64K of RAM and comes with stereo sound."
"Compared with the draft , I fixed the speed of the game and now is synchronized, so that should not go too fast. In addition, some code has been optimized so you should be faster in those parts where it had been slowed"
Η τελικη εκδοση του Bobby Bearing (Atari 8bit)
D/load >>> Bobby Bearing (Atari)
Σχετικο Αtariage Thread
http://atariage.com/forums/topic/241972 ... y-bearing/
- το 3D game Total Eclipse (Ιncentive Software) WIP

Requires 64KB RAM
ενω μελλοντικα
The other Freescape games (Driller, Darkside, Castle Master, etc.) will be also possible to port to Atari
D/load link
http://atariage.com/forums/index.php?ap ... _id=414316
Σχετικο Αtariage Thread
http://atariage.com/forums/topic/243508 ... l-eclipse/
και τελος ενα 2D action
- Saboteur (Durell ) WIP
το πιο ευκολο και γρηγορο στην μεταφορα του (2 απογευματα συμφωνα με τον Mariusz)
Εκτος του Mariuszw συνεβαλαν "Code:Tezz /Intro art: Ooz/Music: Miker"
ενω
Memory required: 64kb
D/load link
http://atariage.com/forums/index.php?ap ... _id=428095
Σχετικο Αtariage Thread
http://atariage.com/forums/topic/245646 ... -saboteur/
και δεν τελειωσε εδω αλλα εβαλε ακομα ψηλοτερα τον πηχυ μεταφεροντας το επομενο
εκτο παιχνιδι απο το Spectrum
-To Pentagram (Ultimate) WIP

Game was ported from Spectrum. For the purpose of porting, I have developed simple static recompiler which takes Spectrum Z80 code and produces equivalent 6502 code. Created code is slow and unoptimized, but it is mostly working correctly. Recompiler is not designed to produce 100% correct 6502 code, but instead it can detect several situations which require manual intervention, like A register being read by Z80 instruction and not set by previous instruction. Also, I have developed a tool to verify correctness of the code. It runs both Spectrum and Atari versions in parallel using Z80 and 6502 emulators and compares memory accesses (read and writes) of both versions and reports differences. It skips all opcode reads (as these are obviously different) and for memory reads it checks if given address from Z80 version is properly mapped to 6502 version.
Game is slower at this moment as Spectrum version, but it is almost not optimized, so this is expected at this point. Hopefully it can be brought to better speeds later. Game is also not much tested, so there may be some gameplay issues.
To οποιο Pentagram (Ultimate) το 4o και τελευταιο της Sabreman σειρας παιχνιδιων ενα απο τα αγαπημενα παιχνιδια του Mariusz "mariusz" Wojcieszek το οποιο ειναι ακομα W.I.P ,
ενω εχει αφησει να εννοηθει οτι θα ακολουθησει ενα ακομα παιχνιδι που βασιζονταν στην περιφημη "Filmation" της Ultimate πιθανοτατα το Gunfright .
D/load link : Pentagram (Atari 8bit) WIP
Σχετικο Αtariage Thread
https://atariage.com/forums/topic/24732 ... pentagram/
Ενω προς τερψη οσων ασχολουνται με αναλογα projects
εκανε διαθεσιμο τον Z80 -> 6502 recompiler που ανεπτυξε για την δημιουργια Pentagram port
οπως και τα
For those interested in development, I included source code:
- pg_disassembly.txt:
Pentagram disassembly found here: http://retrospec.sgn.net/users/nwalker/filmation/
- z80.asm: defines and routines used by Z80 recompiler
- spectrum.asm: defines and routines used to emulate Spectrum I/O on Atari (at this moment screen, keyboard, joystick and buzzer are emulated, colours are not)
- pentagram_atari.asm: Atari 6502 code of Pentagram
- pg.asm: main asm file, assemble it with MADS to create game executable
και να σημειωσουμε οτι
- δεν εχει καποιον Atari 8-bit computer και χρησιμοποιει
ως υποκαταστατο για το Atari development τον εξομοιωτη Altirra
- ενω ολα τα παραπανω τα εχει κανει πανω-κατω σε ενα εξαμηνο !!!!!!!