Ηλεκτρονικά Κυκλώματα V1.0 για 8bit

Τα δικά μας προγράμματα!

Συντονιστής: Developers

Άβαταρ μέλους
Darth_Cotsos
ZX power
ZX power
Δημοσιεύσεις: 215
Εγγραφή: Κυρ Σεπ 06, 2009 9:28 pm

Ηλεκτρονικά Κυκλώματα V1.0 για 8bit

Μη αναγνωσμένη δημοσίευσηαπό Darth_Cotsos » Σάβ Φεβ 23, 2013 12:20 pm

ΣΧΕΔΙΑΣΗ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ ΚΥΚΛΩΜΑΤΩΝ V1.0 (ZX81, COMMODORE 64, ZX SPECTRUM)


ELECTRONICS2.jpg


Ήταν μία ιδέα σχετικά παλαιά, με ανάλογη προσπάθεια και από αναγνώστη του Pixel και μάλιστα στο πρώτο τεύχος του Pixel Junior.
Ο λόγος για πρόγραμμα σχεδίασης ηλεκτρονικών κυκλωμάτων στα 8bit μηχανήματα μας.
Είχα από καιρό την ιδέα να φτιάξω ένα για ZX Spectrum σε C ώστε να είναι γρήγορο και σχετικά ποιό επαγγελματικό στην όψη του.
Ο χρόνος περνούσε όμως και σχεδιάζοντας την 3η Έκθεση ρετρό υπολογιστών πέρυσι το καλοκαίρι ο ZX_Jim ρίχνει την ιδέα να φτιαχτεί το πρόγραμμα σε Basic και σε 3-4 υπολογιστές ώστε να παίζει σαν Demo στην έκθεση.
Έτσι ξεκινήσαμε και τελικά λόγο χρόνου το πρόγραμμα να βγαίνει σε 3 από τους γνωστούς 8 bit υπολογιστές.
Η λειτουργία των εφαρμογών δεν θα γινόταν με δεκάδες plot και draw όπως στο pixel junior αλλά με την δημιουργία UDG για την άμεση εκτύπωση ενός συμβόλου στην οθόνη όταν θα το ζητούσε ο χρήστης.
Ο ZX_Jim έφτιαξε το πρόγραμμα για ZX81 και Commodore 64 ενώ εγώ έκανα το ίδιο για τον ΖΧ Spectrum.

Ας δούμε όμως την εφαρμογή σχεδίασης ηλεκτρονικών κυκλωμάτων σε καθ' ένα μηχάνημα ξεχωριστά.

zx81.jpg

Το κεντρικό μενού του ΖΧ81


Ξεκινάμε λοιπόν από τον ΖΧ81.Εδώ θα χρειαστεί να έχουμε κάνει την πατέντα για high resolotion graphics σε κάποιο memory card του ZX81 ώστε να έχουμε την δυνατότητα να φτιάξουμε UDG.
Στον emulator απλά επιλέγουμε την ανάλογη επιλογή ώστε να έχουμε HGR κάρτα στον ZX81.
Μέσα στο zip αρχείο υπάρχουν τρία αρχεία .p
Πρώτα φορτώνουμε τον HGR driver, δηλαδή το αρχείο hgr-16K.p
Μόλις φορτωθεί δίνουμε NEW και κάνουμε LOAD το αρχείο elecp1.p
Αυτό θα βγάλει μήνυμα μόλις φορτώσει για να κάνουμε Load το δεύτερο κομμάτι, δηλαδή το αρχείο elecp2.p
Με αυτό ολοκληρώνετε η φόρτωση της εφαρμογής και μπαίνουμε στο κυρίως μενού.
Από εδώ μπορούμε να περάσουμε στη σχεδίαση (Draw) δίνοντας D, να σώσουμε ή να φορτώσουμε ένα αρχείο σχεδίου, να εκτυπώσουμε το τρέχον σχέδιο ή να
ξεκινήσουμε ένα νέο σχέδιο!!!

zx81_2.jpg

Η οθόνη σχεδίασης του ΖΧ81


Πατώντας λοιπόν το D μπαίνουμε στο κυρίως πρόγραμμα όπου μπορούμε να σχεδιάσουμε τα κυκλώματα μας!!!
Το πρόγραμμα στο zip αρχείο έρχεται μαζί με ένα σχεδιάγραμμα για AV στον ΖΧ Spectrum +3.
Έτσι όταν δώσουμε D θα εμφανιστεί το σχεδιάγραμμα που ανάφερα ποιο πάνω.
Στο κάτω μέρος της οθόνης βλέπουμε την τρέχουσα βιβλιοθήκη και τα πλήκτρα που αντιστοιχούν στα σύμβολά.
Πατώντας το δύο ή το τρία αλλάξουμε τη τρέχουσα βιβλιοθήκη. Η αρχική επανέρχεται πατώντας το ένα.
Ο κέρσορας αποτελείτε από τέσσερις τελείες και κινείτε με τα cursor keys.
Όταν βάλουμε τον κέρσορα στο σημείο της οθόνης που θέλουμε πατάμε το πλήκτρο που αντιστοιχεί στο σύμβολό που θέλουμε και αυτό εκτυπώνετε στην οθόνη μας.
Με το Μ γυρίζουμε στο κεντρικό μενού.

Περνάμε τώρα στην αντίστοιχη εφαρμογή για τον Commodore 64.
Μέσα στο zip αρχείο θα βρείτε το αρχείο ELEC.D64 που μπορείτε να το φορτώσετε απευθείας στον emulator ή να το περάσετε σε μία δισκέτα και να το τρέξετε κατευθείαν στον C=64.
Εδώ μόλις φορτώσει η εφαρμογή θα κάνει αρχικοποίηση στα UDG και γι'αυτό θα αργήσει λίγο. με τον emulator βάλτε το στο warp mode για να περάσει γρήγορα αυτή η φάση.
Μόλις βγει το μήνυμα press any key πατάμε και βρισκόμαστε στο κεντρικό μενού.

c64.jpg

Η εφαρμογή για τον C=64


Από εδώ όπως και στον ZX81 μπορούμε να μπούμε στο κεντρικό πρόγραμμα και να αρχίσουμε τη σχεδίαση, να φορτώσουμε ή να σώσουμε ένα αρχείο ή να ξεκινήσουμε ένα νέο σχέδιο.
Στην οθόνη σχεδίασης όπως και στον ZX81 στο κάτω μέρος της οθόνης έχουμε την τρέχουσα βιβλιοθήκη και τις αντιστοιχίες.
Οι βιβλιοθήκες αλλάζουν με τα f3,f5 και f7 ενώ με το f1 επιστρέφουμε στο κεντρικό μενού.
Μέσα στο .D64 αρχείο υπάρχουν δύο σχέδια για παράδειγμα. Το S1 και το S2. Μπορείτε να τα φορτώσετε και να πειραματιστείτε όσο θέλετε!!!

Και τέλος περνάμε στον τρίτο 8bit υπολογιστή για τον οποίο φτιάχθηκε η εφαρμογή ηλεκτρονικών κυκλωμάτων.
Ο λόγος βέβαια για τον ZX Spectrum.
Εδώ προσπαθήσαμε να εκμεταλλευτούμε την σαφώς καλύτερη basic του Spectrum και την ευκολία δημιουργίας UDG!!!
Στο Zip αρχείο θα βρείτε το electronics.tap αρχείο. Μόλις φορτώσει η εφαρμογή, μας ζητάει να δώσουμε το όνομα του project (σχεδιου) καθώς και το όνομα του αρχείου με το οποίο θα το σώσουμε.
Ακόμα και εάν θέλουμε να φορτώσουμε ένα ήδη υπάρχον σχέδιο, πάλι δίνουμε το όνομα του σχεδίου και το όνομα του αρχείου με το οποίο είναι σωσμένο.
Αμέσως μετά περνάμε στην κεντρική οθόνη.
Ο κέρσορας είναι στην πάνω δεξιά γωνία με την μορφή βέλους. Τα εικονίδια στο αριστερό μέρος της οθόνη έχουν το ρόλο του κεντρικού μενού.

Spectrum.jpg

Η εφαρμογή για τον ZX Spectrum


Στο κάτω μέρος της οθόνης βρίσκονται τα εικονίδια της τρέχουσας βιβλιοθήκης.
Τα εικονίδια στα αριστερά σημαίνουν κατά σειρά:
Αποεπιλογή όλων, reset του κέρσορα
Σώσιμο αρχείου.
Φόρτωση αρχείου.
Διαγραφή χαρακτήρων.
Σχεδιασμός γραμμών.
Εκτύπωση σχεδίου.
Εισαγωγή κειμένου.
Νέο σχέδιο.
Για να επιλέξουμε κάτι από το μενού ή την βιβλιοθήκη πρέπει να πάμε τον κέρσορα ακριβώς πάνω στην επιλογή και να πατήσουμε έντερ.
Η αλλαγή σε άλλη βιβλιοθήκη γίνετε με το πάτημα του Ν (κεφαλαίο)
Επίσης όταν επιλέξουμε την σχεδίαση των γραμμών ο κέρσορας μετατρέπετε σε κουκκίδα. Για να ξεκινήσουμε τη σχεδίαση γραμμής πατάμε το D (κεφαλαίο). Το ίδιο και όταν θέλουμε να σταματήσουμε την σχεδίαση. Από την κατάσταση σχεδίασης γραμμών βγαίνουμε πατώντας L (κεφαλαίο). Ο κέρσορας θα επιστρέψει πάλι στο σχήμα βελάκι.
Κάθε φορά που τοποθετούμε ένα εξάρτημα στο σχέδιο ο υπολογιστής μας ρωτάει γι αυτό ώστε να το καταχωρίσει.
Έτσι αν πχ βάλουμε μια αντίσταση δίνουμε τα χαρακτηριστικά της. πχ R1 100Ωμ
Τα στοιχεία φυλάσσονται σε ένα πίνακα και τυπώνονται κάθε φορά που τυπώνουμε το σχέδιο!!!
Δεν έχετε τα απαραίτητα δικαιώματα για να δείτε τα συνημμένα αρχεία σε αυτήν τη δημοσίευση.
You don't know the power of the 8bit side!!!

RetroUnboxers.gr

Άβαταρ μέλους
Anemos
AMD 4 ever?
AMD 4 ever?
Δημοσιεύσεις: 4654
Εγγραφή: Τρί Σεπ 01, 2009 12:40 am

Re: Ηλεκτρονικά Κυκλώματα V1.0 για 8bit

Μη αναγνωσμένη δημοσίευσηαπό Anemos » Σάβ Φεβ 23, 2013 8:49 pm

θα το δοκιμάσω το συντομότερο! :!!
Μπράβο για την ιδέα και την δουλειά σας!
Υγ. κάποια στιγμή στο WOS είχα δει αυτό το εξώφυλλο με παρόμοιο πρόγραμμα.. έχει να κάνει κάτι με το δικό σας (μετατροπή στοιχεία?) ,
η είναι τελείως καινούριο το δικό σας?
Η βαθιά κατάσταση που επιπλέει

Άβαταρ μέλους
Darth_Cotsos
ZX power
ZX power
Δημοσιεύσεις: 215
Εγγραφή: Κυρ Σεπ 06, 2009 9:28 pm

Re: Ηλεκτρονικά Κυκλώματα V1.0 για 8bit

Μη αναγνωσμένη δημοσίευσηαπό Darth_Cotsos » Κυρ Φεβ 24, 2013 12:28 am

Ευχαριστούμε!!! :D

Σωστά έχεις δει, είναι το εξώφυλλο από το πρόγραμμα MAKE-A-CHIP. Επειδή το εξώφυλλό το έφτιαξα λίγες ώρες πριν την έκθεση σκάναρα αυτό το make a chip και έκανα τις απαραίτητες αλλαγές.
Ωστόσο τα δύο προγράμματα δεν έχουν καμία σχέση μεταξύ τους!!!
You don't know the power of the 8bit side!!!

RetroUnboxers.gr


Επιστροφή σε “* Home Micros programming *”



Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: 2 και 0 επισκέπτες